Vertrek uit Nederland - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rozemarijn Bijlsma - WaarBenJij.nu Vertrek uit Nederland - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Rozemarijn Bijlsma - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Nederland

Door: Rozemarijn

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

19 Maart 2014 | Nederland, Schiphol

De dag voor en de dag van vertrek wist ik eigenlijk niet meer zo zeker of ik wel wilde gaan. Ik had zin in de reis, maar geen zin om te vertrekken. Het afscheid nemen van mama en Kwok was verdrietig en ook toen ik door de douane was, wisselden gevoelens van verdriet en opgewonden spanning elkaar af. Opstijgen vanaf Schiphol was erg mooi, de zon scheen en ik kon de Scheveningse pier en de Zeeuwse eilanden zien liggen. Daarna boven de grijsblauwe vlakte van de zee. Wel raar eigenlijk dat die stil lijkt te staan. Het oppervlak is wel geribbeld, met hier en daar een witte vlek of een boot. Ik zat naast een aardige Deen, Ulrich, die z'n vriendin in Lima ging opzoeken. Hij was al vaak in Peru geweest en kon me er veel over vertellen. Onze vlucht ging sneller dan gepland, dus om 18:30u (Peruaanse tijd) landden we.