Jetlag en city tour - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rozemarijn Bijlsma - WaarBenJij.nu Jetlag en city tour - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rozemarijn Bijlsma - WaarBenJij.nu

Jetlag en city tour

Door: Rozemarijn

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

21 Maart 2014 | Peru, Cuzco

Ik was vanmorgen geloof ik om 04:00u wakker. Ik kreeg hoofdpijn (hoogteziekte?) en kon ook niet meer verder slapen. Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en aangezien het nog vroeg was, ben ik maar de kathedraal gelopen. Die is elke ochtend open voor de mis van 06:00-08:00u. Erg mooi en rustgevend. De locale woonden de mis bij en ik ben even achteraan aangeschoven. Helaas mocht ik geen foto's maken, maar de architectuur en de kunst was indrukwekkend! Na het ontbijt even naar m'n school gelopen om te informeren naar m'n rooster voor de komende week, het zag er allemaal heel mooi uit! Een binnenplaatsje met veel bloembakken en erom heen de lokalen en appartementen. Vanmiddag heb ik een city tour met een gids gedaan. Die begon een beetje suf, in een museum, waar de gids vooral erg onder de indruk was van de muren... (achteraf gezien wel begrijpelijk, aangezien ze gebouwd waren door de Inca's en de enorme stenen dus wel perfect op elkaar aansloten, als je nagaat hoe ze dat in die tijd gedaan moeten hebben...). Daarna door naar Saqsaywaman (door iedereen Sexy woman genoemd) en enorme Inca ruïnes gezien en ook de eerste wilde alpaca's! De omgeving was prachtig! Door gereden naar Tambomachay, dat lag op 3800m. Na een stukje klimmen was ik behoorlijk buiten adem (alsof je drie snelle salsa's na elkaar hebt gedanst). Erg mooi met bijzondere bomen, een kabbelend beekje en ook weer heel mooi uitzicht! Als laatste hebben we Q'enqo bezocht, enorme rotsen waaruit grotten waren gehakt. Op de terugweg ging de zin onder en Cusco (wat onder ons lag) veranderde in een enorme zee van kleine lichtjes in de bergen, heel romantisch!

  • 25 Maart 2014 - 21:55

    Cavit:

    Die houding rechtsonderin moet ik een keer proberen XP
    Mooie shots, blijf posten :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rozemarijn

Hoi! Ik ben Rozemarijn, de meeste mensen noemen me Roos. Ik ben 27 jaar en woon in Utrecht, samen met mijn vriend. Van 19 maart t/m 25 april 2014 ga ik naar Peru, voor het eerst een verre reis alleen. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het ook best spannend. Als ik thuis ben, ben ik graag met familie of vrienden, dans ik salsa of kizomba, ben ik aan het shoppen of lekker aan het relaxen op de bank met een kopje thee. Daar kan ik nu ook al weer naar uitkijken! Maar eerst op reis...

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 7496

Voorgaande reizen:

19 Maart 2014 - 25 April 2014

Mijn eerste reis: Peru 2014

Landen bezocht: