Tour naar de Sacred Valley - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rozemarijn Bijlsma - WaarBenJij.nu Tour naar de Sacred Valley - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rozemarijn Bijlsma - WaarBenJij.nu

Tour naar de Sacred Valley

Door: Rozemarijn

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

23 Maart 2014 | Peru, Cuzco

Wat een dag! Ik was vanmorgen keurig op tijd op de afgesproken ophaalplek voor de tour, maar ik zag niemand. Begon me net zorgen te maken toen mijn naam werd omgeroepen. Onderweg naar de bus leerde ik Uli kennen, een Duitser die voor z'n werk twee weken in Peru was. Onze eerste stop was bij een markt (in de middle of nowhere..) waar we lokale producten konden kopen, uhuh... Daarna reden we door naar de ruïnes van Pisac, boven op de berg. Helaas regende het, maar ondanks dat was het erg mooi. Het dal wordt de Secred Valley (El Valle Sagrado) genoemd, waar de Rio Urubamba doorheen stroomt. Als de zo'n schijnt, denk ik dat het er heel lieflijk uit ziet :). Na de ruïnes zouden we de bekende markt van Pisac bezoeken, maar we zijn niet verder gekomen dan een zilverwinkel en een straatje met wat kraampjes. Daarna door naar Urubamba, waar we een heerlijk lunchbuffet kregen! Ondertussen had ik kennis gemaakt met Drew, een New Yorker, die ook alleen reisde en waar ik de rest van de dag een beetje mee optrok. Na de lunch (de zon was gaan schijnen!) door naar de ruïnes van Ollantaytambo, die veel op die van Pisac leken, maar voor m'n gevoel groter waren en het uitzicht was fantastisch, foto's halen het erg echt niet bij! Als laatste zijn we gestopt in Chinchero, een plaatsje dat bekend staat als weversstad en daar kregen we dus ook een presentatie over de verschillende soorten wol (schaap en lama), manier van weven en verven (met natuurlijk de 'mogelijkheid' om traditionele, handgeweven producten te kopen. Een paar lange, kleurige sokken kostte 20 soles (5 euro), dus dat heb ik maar niet gedaan. Na Chinchero weer terug naar Cusco, waar we ook weer in het donker aankwamen, veel lichtjes! Een lange dag en best moe, dus zo lekker naar bed, morgen begint school!

  • 24 Maart 2014 - 08:41

    Inge:

    Leuke verhalen weer allemaal meis! En die foto van de wc instructie!! Ze doen wel moeilijk daar, ik sta altijd met een been schuin omhoog richting het urinoir! :)
    Veel plezier en succes vandaag op je eerste schooldag. Wij gaan ook weer aan het werk!

    Xxxxxxxxxxxx

  • 26 Maart 2014 - 00:15

    Marieke Zandijk:

    Klinkt goed allemaal! Leuk om je verslagen te lezen. Veel plezier daar en succes met de studie! ;-)
    X

  • 26 Maart 2014 - 00:15

    Marieke Zandijk:

    Klinkt goed allemaal! Leuk om je verslagen te lezen. Veel plezier daar en succes met de studie! ;-)
    X

  • 26 Maart 2014 - 00:15

    Marieke Zandijk:

    Klinkt goed allemaal! Leuk om je verslagen te lezen. Veel plezier daar en succes met de studie! ;-)
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rozemarijn

Hoi! Ik ben Rozemarijn, de meeste mensen noemen me Roos. Ik ben 27 jaar en woon in Utrecht, samen met mijn vriend. Van 19 maart t/m 25 april 2014 ga ik naar Peru, voor het eerst een verre reis alleen. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het ook best spannend. Als ik thuis ben, ben ik graag met familie of vrienden, dans ik salsa of kizomba, ben ik aan het shoppen of lekker aan het relaxen op de bank met een kopje thee. Daar kan ik nu ook al weer naar uitkijken! Maar eerst op reis...

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 7516

Voorgaande reizen:

19 Maart 2014 - 25 April 2014

Mijn eerste reis: Peru 2014

Landen bezocht: